27 Kasım 2012 Salı

La Masia Tarih Yazdı: Sahada Aynı Anda 11 Akademi Mezunu

Barcelona altyapı akademisi La Masia'nın dışarıdan görünüşüİtiraf edeyim La Liga'nın sıkı bir izleyicisi değilim. Futbola ayırabildiğim kısıtlı vakti Şampiyonlar Ligi'ni ve Premier Lig'i izlemekle geçiriyorum. İspanya'da kaçırmadığım tek futbol olayı, tabii ki El Classico (Biliyorsunuz Gül de ben de burada zaman zaman El Classico sonrası görüşlerimizi paylaşıyoruz zaten). Yeri gelmişken, günün birinde Türkiye'ye dönmek kısmet olursa ve Ercan Taner usta hala La Liga için mikrofonun başındaysa, öncelik sıralamam değişecek tabii ki! Her hafta onun anlatımıyla La Liga izleyeceğim!

Her ne kadar izleme fırsatım olmasa da hafta başı son haftanın istatistiklerine şöyle bir göz atıyorum. Bu hafta inanılmaz bir istatistikle karşılaştım ve paylaşmak istedim.

Barcelona'nın Levante karşısında 15 ile 75. dakika arasındaki bir saatlik sürede sahadaki tüm oyuncuları Barcelona altyapı akademisi La Masia mezunuydu: Valdes-Alba-Pique-Puyol-Montoya-Iniesta-Busquets-Xavi-Fabregas-Messi-Pedro. Geçmişte büyük takımların sadece kendi yetiştirdiği takımlarla zaman zaman büyük başarı kazandığını okumuştum. İlk akla gelen örnek tabii ki Celtic'in 1967'de o zamanki adıyla Şampiyon Kulüpler Kupası'nı tamamı Celtic Park'a en fazla 30 millik mesafede yaşayan yerel bir takımla kazanması. Ama ben böyle bir şeye kendi hayatımda tanık olmamıştım. Keşke maçı canlı izleyebilseymişim...

Bir önceki yazımın konusu canı istediği zaman takımında "devrim" yapmaya çalışan zengin bir adamın şımarıklığıydı. Onun üstüne böylesine heyecan verici bir olayı yazmak güzel oldu.

Bunlar da ilginizi çekebilir:
Şampiyon Yapıp da Gönderileni Görmüştüm Ama Şampiyonlar Ligi'ni Kazanıp Gönderileni Görmemiştim!
Messi'ye Kale Büyük: Görsel Yanılsamaların Sporcu Performansına Etkisi
Durum Kötü, Hocayı Gönderelim! Ya da...


Hiç yorum yok: